Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania. Klikając "Zgadzam się" wyrażasz zgodę na "Politykę Prywatności" i używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Ogłoszenia
17.4°C
Kontakt
miasto Międzyrzec Podlaski

Przedwyborcze starcie w Międzyrzecu. Duszek i Łysańczuk w ogniu pytań

19 kwietnia 2024 15:21 | autor: Konrad Sinica
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)
Debata kandydatów na burmistrza Międzyrzeca (fot. Międzyrzec Info)

Paweł Łysańczuk i Marcin Duszek zmierzyli się w debacie przed drugą turą wyborów na burmistrza Międzyrzeca Podlaskiego. Było sporo emocji, trudnych tematów, wzajemnych oskarżeń i niewygodnych pytań od publiczności, która szczelnie wypełniła salę międzyrzeckiego kina Sława.


Debatę prowadzili Mariusz Maksymiuk z “Radia Biper” oraz Piotr Pyrkosz ze “Słowa Podlasia”.  Spotkanie podzielono na trzy bloki. W pierwszym kandydaci odpowiadali na pytania dziennikarzy, w drugim konfrontowali się swoimi pytaniami, a w trzecim odpowiadali na pytania zadawane przez publiczność.
Zanim padły pierwsze pytania głos zabrali sami kandydaci.

- Pracuję w urzędzie już dosyć długo, około 15 lat. Kocham to miasto, angażuję się, wykonuję swoją pracę najlepiej jak potrafię. Jestem tutaj na co dzień, dzielę z wami troski, radości, jestem w złych momentach, ale także w tych dobrych. Nie pojawiam się jak duch i nie znikam co pięć lat. Nie walczę też o swój byt. Jestem młodym człowiekiem i wierzę w to, że w niedzielę dokonacie dobrego wyboru i zaufacie mi, a wszystko w Międzyrzecu będzie dobrze - tymi słowami przywitał się z publicznością Paweł Łysańczuk .

- W parlamencie dbałem o to, żeby Polacy, mieszkańcy Międzyrzeca i tego regionu byli dumni z Polski Wschodniej. To udało się zrobić. Nie wszyscy jeszcze są jednak dumni z Międzyrzeca, w którym zabrakło dialogu, współpracy, pojednania i spełnienia waszych marzeń. Chciałbym, abyśmy te marzenia mogli realnie zacząć spełniać i realizować to wszystko, co macie w swoich sercach. (...) To będzie najważniejsza debata w ostatnich latach dla Międzyrzeca – mówił  do zgromadzonych mieszkańców Marcin Duszek .

Pytania od dziennikarzy

W pierwszym bloku tematycznym kandydaci na burmistrza Międzyrzeca Podlaskiego odpowiadali na pytania dziennikarzy. Każdy z kandydatów odpowiedział na pięć pytań:
1)    Jakie ma Pan pomysły na rozwój oświaty w mieście?
2)    Czy uważa Pan, że środki zewnętrzne zostały dobrze wykorzystane w mieście przez ostatnie 5 lat?
3)    Co Pana zdaniem wpływa na jakość życia w mieście?
4)    Jaką rolę dla organizacji społecznych widzi Pan w Międzyrzecu?
5)    Co chce Pan zaoferować młodym ludziom, żeby chcieli zostać w Międzyrzecu?

- Pięć ostatnich lat to bardzo dobry czas dla Międzyrzeca. Ludzie, którzy przyjeżdżają do nas z zewnątrz, ale także mieszkańcy miasta, którzy nie są zacietrzewieni i patrzą na trzeźwo na to, co w mieście się dzieje, widzą doskonale, jak to miasto się rozwinęło - odpowiadał Paweł Łysańczuk na pytanie o środki zewnętrzne. Jako przykład wymienił chociażby salę, w której odbywała się debata, ale wspominał też m.in. o  pałacu, bibliotece i drogach. - Te zmiany są widoczne gołym okiem. Niemożliwym by było, gdybyśmy tych środków nie pozyskali z zewnątrz, a to także dzięki współpracy z licznymi osobami, i to bez względu na barwy polityczne. Doskonale państwo wiecie, komu zawdzięczamy na przykład budowę hali w Międzyrzecu Podlaskim i zawsze będę za to wdzięczny panu Dariuszowi (Stefaniukowi - przyp. red.), bo bardzo wiele nam przy tej hali pomógł, także przy wielu innych inwestycjach - powiedział Paweł Łysańczuk.

Jego oponent stwierdził wprost - środki zewnętrzne mogły być wykorzystane lepiej. Przypomniał o 19 milionach złotych z Polskiego Ładu na wiadukt i część obwodnicy wschodniej, które “osobiście negocjował w Warszawie”. Mówił też o pieniądzach m.in. na międzyrzeckie parafie czy zabytkowy cmentarz. - Ale te środki były niewspółmierne do naszych marzeń i oczekiwań. Sąsiednie gminy, którym nie raz udzielaliśmy pomocy w ramach wsparcia dla Polski Wschodniej, pozyskiwały pieniądze skuteczniej niż Międzyrzec Podlaski. Dzisiaj mamy największe zadłużenie w regionie, w najbliższym sąsiednim otoczeniu. Niestety, te pieniądze, które przypłynęły do Międzyrzeca, nie pomogły rozwiązać wszystkich problemów i nie pozwoliły nam rozwinąć skrzydeł. Międzyrzec to jest miasto przemysłowe, miasto z wielkim potencjałem, a tymczasem chwalimy się małymi sprawami - mówił Marcin Duszek.

Pierwsza iskra

O ile początek debaty przebiegał spokojnie, to z czasem obu kandydatom udzielały się coraz większe emocje. Zaiskrzyło przy pytaniu o współpracę z organizacjami pozarządowymi. - Dzisiaj w budżecie państwa jest wiele możliwości pozyskiwania funduszy. Oby tylko chcieć. Sąsiednie gminy pokazują jak wysyłają dzieci w Erasmusie za granicę, jak budują strzelnice w Drelowie. (...) Musimy doinwestować te organizacje pozarządowe i wiemy jak to zrobić. Musimy zadbać o to, żeby te organizacje mogły bezpiecznie patrzeć w przyszłość i nie błagały o parę złotych w Urzędzie Miasta - mówił Marcin Duszek.

- Gdyby pan Duszek był, a nie bywał w Międzyrzecu, to by doskonale wiedział, że dzieci z naszych szkół też jeżdżą na Erasmusa - odgryzł się kontrkandydatowi Paweł Łysańczuk.

Konfrontacja kandydatów

Po tej wypowiedzi rozpoczął się blok, w którym to kandydaci sami zadawali sobie pytania. I zgodnie z oczekiwaniami ta część debaty wzbudziła żywiołową reakcję licznie zebranej publiczności.

Aplauz zwolenników Pawła Łysańczuka wywołało już pierwsze pytanie, w którym przyparł Marcina Duszka do ściany. - Zacznę od słów które wypowiedział pan w poprzedniej kampanii samorządowej. Cytuję: „Jeśli ktoś nie widzi potrzeby startowania na fotel burmistrza przez 4 lata, nagle zmienia swój punkt widzenia to jest to osoba niewiarygodna. Nie wyobrażam sobie, że nagle przed terminem wyborów mówię, że sobie wystartuję. To jest niepoważne traktowanie mieszkańców”. Panie Duszek zatem jak pan jako osoba niewiarygodna i niepoważna może prosić mieszkańców o głosy i wybór na burmistrza? – pytał wzbudzając aplauz swoich zwolenników Paweł Łysańczuk.

Marcinowi Duszkowi trudno było ukryć emocje, jakie już na starcie wywołał w nim oponent. - To nie pan będzie umożliwiał mi lub zabraniał startu na burmistrza. To nie pan jest od tego, żeby mówić mi, czy mogę startować w demokratycznym państwie na jakiś urząd, czy nie. (..) Jest wielu posłów, wielu ministrów, którzy bywają samorządowcami, a później wracają na swoje stanowiska do parlamentu. To jest naturalny proces i pan chyba powinien mieć tyle elementarnej wiedzy, żeby o tym wiedzieć. (...) To, że podjąłem się startu na urząd burmistrza miasta, jest to sprawa wielce opatrznościowa. Cieszę się, że dzięki ludziom, którzy obawiali się mojego zagrożenia na liście do Sejmu, w ubiegłym roku nie zostałem wpisany na tę listę, bo dzisiaj mogę walczyć o urząd burmistrza - odpowiedział Marcin Duszek.

W tym momencie bezpardonowo próbował zdyskredytować swojego rywala - Dzisiaj mogę pomóc tym nieudolnym panom. Jednemu siedzącemu na widowni uśmiechającemu się szyderczo (odwołanie do Zbigniewa Kota – przyp. red), który stracił 10 lat w przeszłości naszego miasta i panu, który tutaj zabrania mi startować na burmistrza miasta – powiedział Duszek, za co został „wybuczany” przez zasiadających na widowni  obserwatorów. – Pięknie, test buczenia macie państwo przećwiczony. Świetnie co pięć lat ćwiczycie to buczenie. Mam nadzieję że już ludzie się na to buczenie nie nabiorą, Już wystarczy tego buczenia, trzeba myśleć o przyszłości miasta a nie o buczeniu – próbował przekrzyczeć publiczność Marcin Duszek, co z kolei wywołało burzę oklasków w obozie jego sympatyków.

On z kolei zapytał Pawła Łysańczuka: - Pan wraz z pana pomocnikami dyskredytujecie moją osobę mówiąc, że nie wypełniałem obietnic wyborczych, że jestem niewiarygodny, że jestem osobą, która nie dotrzymuje danego słowa. Startowałem wielokrotnie, ludzie mnie wybierali do Sejmu, realizowałem trzy potężne kampanie do parlamentu, jedną kampanię do europarlamentu, dwie do samorządu terytorialnego. Jakich obietnic według pana nie spełniłem?

Co na to Łysańczuk? - To cały Marcin Duszek. Ja całą swoją kampanię prowadziłem w sposób pozytywny, merytoryczny i konkretny. Ani raz nie odniosłem się bezpośrednio do żadnego z kandydatów, chociaż czasem tak po ludzku świerzbiło mnie, bo wylała się na mnie fala hejtu, z którą musiałem się zmierzyć. Nie wiem skąd w ogóle to pytanie, bo tak naprawdę w żadnym momencie nie odnosiłem się do pana osoby. Być może nie było po prostu do czego - ripostował Paweł Łysańczuk, za co ponownie został nagrodzony burzą oklasków.

Oko za oko

Po chwili zapytał: - W ostatniej swojej kadencji sejmu, jako poseł miał pan 33 interpelacje. Które z nich dotyczyły Międzyrzeca i co z tego mieli mieszkańcy naszego miasta?
Marcin Duszek wyjaśnił, że praca posła to nie tylko interpelacje, ale również m.in. lobbowanie czy działania ustawodawcze, praca w komisjach, kontakt z Polonią czy pomaganie pojedynczym mieszkańcom. - W tych wszystkich obszarach byłem ambasadorem Międzyrzeca, ambasadorem polskiego Sejmu po to, by reprezentować nasze miasto również jako mieszkaniec i żeby nasi mieszkańcy i moi wyborcy, byli dumni z tego, że mają takiego posła - mówił Marcin Duszek. Tu mógł liczyć na wsparcie i brawa od swoich zwolenników.

Trudno nie było odnieść wrażenia, że do tego bloku debaty lepiej przygotowany jest jednak jego kontrkandydat, który pytał o konkrety mieszcząc się w 30 sekundach przeznaczonych na zadawanie pytań. Przykładem było trzecie pytanie od Marcina Duszka do Pawła Łysańczuka, które nie wybrzmiało do końca, bo nie zmieścił się w 30-sekundowym limicie.

– Czy to, że wprowadził pan ze swojego komitetu tylko jednego radnego, a ja aż siedmiu, nie świadczy o tym, że pana program nie zyskał w Międzyrzecu poparcia wyborców? Mówiąc delikatnie, był słaby? – znowu punktował Duszka Łysańczuk.

– Liczy się jakość, a nie ilość – bronił się Marcin Duszek. - Po wygranych wyborach podejrzewam, że zyskam całą sympatię Rady Miasta albo jej zdecydowaną większość, żeby rządzić naszym miastem. Mam zdolność koalicyjną, wsparli mnie kandydaci Prawa i Sprawiedliwości, wsparli mnie kandydaci od Arkadiusza Janusa z komitetu “Razem zmieniamy Międzyrzec na lepsze”, wsparł mnie Mirosław Jung, kandydat niezależny. Potrafię jednoczyć ludzi i być ponad podziałami. To nie jest sztuką mieć kilku swoich, tak jak pan się tym chwali, dla mnie ważniejsze jest budowanie jedności ponad podziałami.

Wiceburmistrz dalej napierał na przeciwnika: - Swój komitet wyborczy nazwał pan “Ponad podziałami”, co sugerowałoby charakter ponadpartyjny, ale w swoich spotach wyborczych występuje pan wyłącznie z byłym premierem Morawieckim, reprezentującym jedną opcję. To gdzie te działania ponad podziałami?

- Jestem dumny ze współpracy z premierem Mateuszem Morawieckim - odpowiedział pewnie Marcin Duszek. Byłego szefa rządu nazwał swoim przyjacielem i człowiekiem, który miał “wielkie serce” dla Międzyrzeca. Duszek zapewniał, że mógł liczyć na wsparcie Morawieckiego, gdy w grę wchodziło pozyskanie dla miasta miliona czy 19 milionów złotych. - Takiego sojusznika Międzyrzec długo pewnie mieć nie będzie - mówił Marcin Duszek. Dodał, że współpraca z radnymi PiS w sejmiku - m.in. Ryszardem Szczygłem i marszałkiem Jarosławem Stawiarskim - pozwoli Międzyrzecowi “przeżyć ten trudny czas, który został po państwa rządach i złym zarządzaniu”. - To właśnie ci ludzie będą pomagali oddłużać to miasto i ci ludzie będą pomagali realizować obietnice, których państwo przez ileś lat nie spełniliście i mam nadzieję, że będziemy to robili ponad podziałami - odpowiedział Duszek.

Ząb za ząb

- Dlaczego w Międzyrzecu Podlaskim przedsiębiorcy płacą wyższe podatki od nieruchomości niż przedsiębiorcy w Białej Podlaskiej, Radzyniu, Łukowie czy w sąsiednich gminach? Podobnie jest z opłatami za śmieci. Skąd się to bierze? - tak brzmiało pytanie zadane Łysańczukowi.

- Być może przedsiębiorcy płacą wyższe podatki w Międzyrzecu niż w Białej, Radzyniu i gdziekolwiek indziej. Tylko że u nas przedsiębiorcy są, a w Białej, w Radzyniu tych przedsiębiorców nie ma, więc być może te podatki nie są przeszkodą – odpowiedział Paweł Łysańczuk, czym wzbudził salwę śmiechu zwolenników swojego przeciwnika. Nie zrażony ich reakcją kontynuował. - Musimy szanować swoje tereny, musimy zbierać pieniądze i dobrze nimi zarządzać, tak byśmy mieli na inne różnego rodzaju inwestycje. Poziom cen śmieci zależy tak naprawdę od nas samych. Nie podnosiliśmy cen za śmieci od trzech lat, a w międzyczasie wzrosło wszystko. Cena pracy, cena paliwa, cena odbioru śmieci. Nic dziwnego, że ceny śmieci rosną - wszystko drożeje, ciekawe dzięki komu… - dodał na koniec Paweł Łysańczuk.

Pytania od publiczności

Ostatnia rundą były pytania od publiczności. Marcin Duszek odpowiadał m.in. na pytanie dotyczące propozycji dla emerytów. - Musimy pomyśleć o domu seniora czy emeryta lub takim ośrodku, który będzie mógł przyjmować osoby starsze. Być może będzie zlokalizowany gdzieś w strefie małego trójmiasta, jeżeli uda mi się tę strefę powołać z władzami sąsiednich gmin - odpowiadał Marcin Duszek.

Paweł Łysańczuk odpowiadał natomiast na pytanie dotyczące ulicy Kościuszki. - Ulica Kościuszki jest drogą powiatową i nie chodzi o to, że przerzucamy się odpowiedzialnością. Wiemy już, że w powiecie niedługo wyłonią się nowe władze. Doskonale zdajecie sobie też państwo sprawę, że bez względu na to, jaka opcja polityczna rządziła w powiecie, to na powiatowej infrastrukturze drogowej wykonywaliśmy szereg remontów. Jestem głęboko przekonany, że jedną z pierwszych rozmów i pierwszych decyzji, które będę prowadził i podejmował, to będzie właśnie rozmowa z nowym starostą o naprawie ulicy Kościuszki - odpowiedział Łysańczuk.

Emocje wzięły  górę

Marcin Duszek musiał się tłumaczyć po pytaniu pana Mirosława. - Szanowny panie pośle pytanie z kategorii wiarygodność i przestrzegania prawa. Czy może pan powiedzieć czy to prawda, że wybudował pan parking nie na swojej działce? – padło z ust mieszkańca.

- Szanowni państwo mówimy o budynku przy cmentarzu żydowskim. W momencie realizacji prac budowlanych naruszyliśmy delikatnie granice przy parkingu i w tej chwili trwają negocjacje z sąsiadem odnośnie ustalenia kwoty wynajmu żeby nie burzyć tego niewielkiego kawałeczka parkingu. Zaproponowaliśmy sąsiadowi, żeby ustawić tam paczkomat, z którego mógłby ten pan czerpać zyski – tłumaczył Marcin Duszek.

Z kolei pytanie do Pawła Łysańczuka zadane przez pana Arkadiusza dotyczyło postępowań karnych dotyczących spuszczania nieczystości do Krzny, przekroczenia uprawnień przy wymianie oświetlenia czy naruszenia nietykalności cielesnej. - Nie wiem jak miałbym się odnieść do ostatniego postępowania, my nie jesteśmy tu stroną - odpowiadał Łysańczuk, odnosząc się po chwili do pozostałej części pytania - To są sprawy, na które ja bezpośrednio nie mam wpływu. Bardzo bym chciał żyć w kraju, w którym władza samorządowa nie odnosi się, nie komentuje i nie wpływa na wyroki sądów. To nie ten świat.

Wtedy też emocje wzięły górę, bo Łysańczuk wskazując na widowni osobę z obozu kontrkandydata, powiedział do mikrofonu: - Mam takie pytanie do tego pana który stoi tak i cały czas tam komentuje. Czy może pan publicznie potwierdzić że, „Grzenio Bus” to pana profil? – zapytał Łysańczuk.
– Przecież to pół sali wie. Proszę pana to jest mój profil firmowy – odparł mężczyzna.
– Dziękuję bardzo, biorę państwa na świadków. Bardzo mi się to przyda w dalszej komunikacji – natychmiast zareagował Łysańczuk, a do śmiejącego mu się w twarz mężczyzny rzucił – W pana przypadku to nie jest wesołe, bo w Hrubieszowie też jest fajnie – czym wzbudził konsternację tak przeciwników jak i swojego obozu.

Emocji nie brakowało do samego końca debaty. Kolejne pytanie do Pawła Łysańczuka dotyczyło zamknięcia przejazdu kolejowego. Zadający je pan Andrzej co rusz przerywał wiceburmistrzowi w odpowiedzi. Ten wreszcie nie wytrzymał - Tak mnie nauczono w domu, że jak ktoś zadaje pytanie to potem słucha się odpowiedzi. Ja wiem, że pan ma dużo wspólnego z budowaniem dróg, bo dostał karę od Nadzoru Finansowego za wybudowanie nielegalnej drogi przy ulicy Brzeskiej. Jak był pan wtedy u mnie żeby panu w tym pomóc, to pan był trochę grzeczniejszy – ostro zareagował Łasańczuk wyraźnie podnosząc temperaturę na sali.
- Szanowni państwo nie da się prowadzić kulturalnej dyskusji w takim towarzystwie. Zapraszam państwa w każdy wtorek do siebie, przyjmuję interesantów od 9.00 do 13.00 Jeżeli ktoś te kwestie chce dogłębnie poznać zapraszam udzielę wszelkich niezbędnych odpowiedzi – podsumował swoją odpowiedź.

Końcowe wystąpienia

Debatę zakończyły wystąpienia obu kandydatów. Jako pierwszy “orędzie” wygłosił Paweł Łysańczuk.

- Od samego początku prezentowałem spójny wewnętrznie, jasny, ale także przejrzysty i konkretny program wyborczy. Nie obiecywałem gruszek na wierzbie. Ten program był przemyślany, myślałem także o źródłach finansowania. Wiele punktów tego programu nie narodziło się w styczniu. Rodziły się w mojej głowie dosyć długo tylko dlatego, że pracowałem w samorządzie od najniższego szczebla, który jest tutaj tylko możliwy. (...) Nie chciałbym się obudzić 22 kwietnia w takim mieście, gdzie jest obłuda fałsz, bezpodstawne oskarżenia - mówił Łysańczuk. Zaapelował też do osób, które głosowały na kandydatów, którzy odpadli już z wyborczego wyścigu. - Zaufajcie doświadczeniu, zaufajcie osobie, która jest z wami tutaj na zawsze i czasem musi przyjąć na klatę także cios. Nie wszystko w mieście udało się zrobić, ale jeszcze dużo czasu przed nami.

Wystąpienie podgrzała wymiana zdań z radnym sejmiku wojewódzkiego Wojciechem Szczygłem. Zapytany bezpośrednio przez wiceburmistrza zadeklarował  współpracę, w sytuacji gdy na burmistrza zostanie wybrany Paweł Łysańczuk. Jednocześnie jako osoba popierająca kandydaturę Marcina Duszka, co manifestował trzymając tabliczkę z jego nazwiskiem, zarzucił obecnemu wiceburmistrzowi, że "przeszkadza mieszkańcom". Ten z kolei zaprzeczył i zripostował:  - Gdyby Ryszard Szczygieł nie pracował na pięciu etatach w obecnej kadencji, to miałby więcej czasu.

Emocje ostudził prowadzący debatę Mariusz Maksymiuk, który poinformował o upłynięciu czasu na końcowe „orędzie”.

Debatę zakończyło wystąpienie Marcina Duszka, który nawiązując do wypowiedzi kontrkandydata, wymienił funkcje pełnione przez radnego Ryszarda Szczygła, dziękując mu za dotychczasową współpracę i zaapelował o przyszłe wsparcie przy pozyskiwaniu funduszy dla miasta. Jednocześnie wyraził oburzenie na słowa rywala. - Nie wyobrażam sobie obrażać radnych sejmiku województwa, którzy pełnią na podstawie bardzo wysokich wyników wyborczych, swój mandat. To jest coś niewyobrażalnego, żeby obrażać samorządowców tak wysokiego szczebla – stwierdził.

- Przed nami kończąca się kampania, druga tura wyborów. Każdy głos jest ważny. Poddaję pod rozwagę swoją kandydaturę - blisko 20 lat pracy w samorządzie, w parlamencie dla państwa. Proszę, jeżeli możecie, pomóżcie. Bądźmy dumni z naszego miasta, rozwijajmy to miasto, nie obrażajmy polityków z tej czy innej strony sceny politycznej, bo oni będą nam potrzebni, żeby pozyskiwać fundusze dla Międzyrzeca. Oni będą strategicznie ważni, dzieląc 600 miliardów złotych, które płyną do Polski z funduszy na rozwój z Krajowego Planu Odbudowy z Unii Europejskiej. To będą ludzie, którzy będą tymi miliardami zarządzali, by rozwijać nasze regiony, również Lubelszczyznę - jeden z najbiedniejszych Regionów w Unii Europejskiej. Głosujmy na miasto przyszłości, miasto przyszłości w państwa rękach. Bądźmy dumni z Międzyrzeca. Niech żyje Międzyrzec! - zakończył Marcin Duszek.

Pawła Łysańczuka pożegnały długie i głośne owacje. Z kolei Marcinowi Duszkowi jego zwolennicy odśpiewali gromkie „Sto Lat”. Jest pewne – podczas debaty oba obozy jeszcze bardziej okopały się na swoich pozycjach. Który z kandydatów przekonał do siebie niezdecydowanych jeszcze mieszkańców miasta? Tego dowiemy się już w niedzielę 21 kwietnia.









Dodaj swój komentarz:
  • captcha
  • Komentarze zawierające treści powszechnie uznane za obraźliwe lub niecenzuralne zostaną usunięte
    (21 kwietnia 2024 23:33)
    Takie tam
    Podsumowanie wyborów okiem doświadczonego człowieka. Wygrał Pan Łysańczuk, nie był moim faworytem, zresztą z tej szóstki nikt nie był. Dobrze że przegrał Pan Duszek. Wiadomo ,że na Duszka głosowali emeryci i ortodoksyjni katolicy. Oni zawsze głosują na PIS. Pozostali oddali głos na Łysańczuka i chwała im za to. Fajerwerków w mieście nie przeiduje, ale może się myle. Uważam ,że Pan Duszek sporo stracił gdy zatrudnił żulów przy przejeżdzie kolejowym(typowa tępa pisowska propaganda, która na normalnych ludzi zadziałała w drugą stronę).
    autor: Jacek

    (21 kwietnia 2024 23:10)
    Aaa
    Jeśli będzie miał takie aspiracje jak jego kontrkandydat to w przyszłym roku startujemy na prezydenta.
    autor: Mateusz

    (21 kwietnia 2024 23:04)
    Oko na Maroko burmistrzem chyba ktrótko
    autor: gość

    (21 kwietnia 2024 22:53)
    Ładna pani w komisji miała plakietkę z napisem Członek oraz imię i nazwisko. Skoro teraz zamiast pani minister mówi się ministra, to i ta plakietka chyba błędnie napisana była :)
    autor: gość

    (21 kwietnia 2024 22:34)
    Teraz duchu na Papieża spróbuj może się uda ????
    autor: gość

    (21 kwietnia 2024 22:10)
    5
    autor: gość

    (21 kwietnia 2024 21:46)
    No i następnie cztery lata stracone:(
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:52)
    Kto stoi za łysańczukiem? komu zależy żeby burmistrzem Naszego Miasta był przeciętny urzędnik:? Głosuję na Marcina Duszka!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:51)
    Kto stoi za łysańczukiem? komu zależy żeby burmistrzem Naszego Miasta był przeciętny urzędnik:? Głosuję na Marcina Duszka!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:49)
    A patrz że np. ja stoję za Łysańczukiem i zależy mi by był burmistrzem naszego miasta!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:48)
    Kto stoi za łysańczukiem? komu zależy żeby burmistrzem Naszego Miasta był przeciętny urzędnik:? Głosuję na Marcina Duszka!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:45)
    Za uczciwość się nie płaci i nie da się kupić za nic ludzi uczciwych. Głosuję na Duszka bo zależ mi na tym mieście, gardzę i pogardzam tymi co handlują sobą!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:42)
    Jakoś Duszek nie negocjował umów z PKP a jako poseł znał temat! Wtedy było mu to lotto i patrz że dziwnym trafem przypomniał sobie o tym teraz przy kampanii!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:40)
    Kto stoi za łysańczukiem? komu zależy żeby burmistrzem Naszego Miasta był przeciętny urzędnik:? Głosuję na Marcina Duszka!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:39)
    lepsze 2h niż...
    lepsze 2h ogladania niż wiara w zasłuchane dzieje
    autor: czytelnik

    (19 kwietnia 2024 23:39)
    Jakoś Duszek nie negocjował umów z PKP a jako poseł znał temat! Wtedy było mu to lotto i patrz że dziwnym trafem przypomniał sobie o tym teraz przy kampanii!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:39)
    Kto stoi za łysańczukiem? komu zależy żeby burmistrzem Naszego Miasta był przeciętny urzędnik:? Głosuję na Marcina Duszka!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:36)
    Za uczciwość się nie płaci i nie da się kupić za nic ludzi uczciwych. Głosuję na Duszka bo zależ mi na tym mieście, gardzę i pogardzam tymi co handlują sobą!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:33)
    tępota
    Ludzie podniecają się debatą i po 2h oglądania, decydują, kto ma zostać ich burmistrzem. Powinnieniście obserwować obu panów przez kilka lat i na tej podstawie wyciągnąć wnioski i wybrać swojego kandydata. Ktoś podczas debaty, miał gorszy lub lepszy dzień, zjadła go trema, a przez kolejne lata będzie dobrze rządził miastem. 2h debaty, to nie jest mecz tenisa, nic nie powinien zmienić.
    autor: toja

    (19 kwietnia 2024 23:33)
    Wybierzemy KONTYNUACJĘ to dalej będziemy czekali na obwodnicę wschodnią dla Wipaszu i cała energia pójdzie na to. Zamiast negocjować z PKP przejazd pod torami, niewazne czy w ciągu czy gdzieś obok. Taka prawda.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:28)
    No faktycznie jak tak gardzisz tymi co sprzedają siebie to przypomnij sobie że Twój guru najpierw był w PSL a potem przeszedł do PIS!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:25)
    Za uczciwość się nie płaci i nie da się kupić za nic ludzi uczciwych. Głosuję na Duszka bo zależ mi na tym mieście, gardzę i pogardzam tymi co handlują sobą!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:22)
    A Ci co lansują Łysańczuka są uczciwi? Jak to się stało że Kot nie namaścił Mironiuka? , przypadek? Tylko Duszek może skończyć z tą patologią
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:21)
    To ile płaci Duszek za to zaklinanie rzeczywistości? Coś się nie pastarał bo u mnie w bloku jego ulotek nie było. Zaklinacze rzeczywistości zamiast biegać z ulotkami przenieśli się do internetu?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:18)
    Autorzy komentarzy z godziny 23:05 i 23:07 zostali namierzeni dzięki systemowi Pegasus. Widzimy się o 6 rano.
    autor: Agencja Bazpieczeństwa Narodowego

    (19 kwietnia 2024 23:17)
    Komu zależało żeby burmistrzem miasta został Łysańczuk urzędnik raczej mierny , pokazała to debata? Kto chce rządzić naszym miastem? Głosuję na Duszka !!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:17)
    Hahahha Duszek i uczciwość. Dobre…
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:12)
    Od dawna tępią Duszka, boją się ludzi uczciwych, kto stoi za Łysańczukiem
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:07)
    Kto lansuje Łysańczuka? kto chce rządzić naszym miastem?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:05)
    To że ktoś wykorzystał przeciętnego prowincjonalnego urzędnika który się nie nadaje do tego zupełnie żeby kandydować na burmistrza miast to oczywiste, nie sądzę że to pomysł Kota, Boją sie Duszka więc prowadzą brudną kampanię przeciwko niemu od dawna. Tylko Duszek dla uczciwych mieszkańców miasta jest oczywistym kandydatem boi za nim nikt nie stoi!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:03)
    Duszek nie płaci, obiecuje gruszki na wierzbie i jak widać, to się sprawdza.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 23:01)
    No?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:59)
    A tak z ciekawości spytam ile Pan Duszek płaci za przychylne mu komentarze? Dobry to biznes?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:57)
    Bardzo agresywna jest kampania Pana Duszka! Takie same byłyby rządy i dlatego stanowcze NIE!!! Możecie sobie zaklinać rzeczywistość obrażając Łysańczuka, bo całą kampanię jedziecie po nim i jego rodzinie jak po łysej kobyle! Ale to tylko świadczy o tym że boicie się że wygra! Grunt się Wam pali pod nogami bo chłopak ma poparcie,szacunek innych i robi dobrą! Nie sądzę by Pan Duszek biegał na każde otwarcie zawodów sportowych czy wydarzeń kulturalnych w naszym mieście tak jak to robi Łysańczuk! On nie bywa a jest Międzyrzeczaninem! I takich ludzi to miasto potrzebuje! NIE dla Pana Duszka który o Międzyrzecu przypomina sobie tylko przy okazji kampanii!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:56)
    Dajcie już temu Łysańczukowi spokój co on winien, że dał się w to wmanipulować?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:53)
    Przecież łysańczuk na żadnego burmistrza sie nie nadaje to widać
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:51)
    Ktoś myśli , że mieszkańcy Międzyrzeca to frajerzy i zaglosują na Łysańczuka Tylko Duszek!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:49)
    Łysańczuk na tej debacie wypadł strasznie ciapowato i to nie był przypadek że ktoś go wylansował na burmistrza miasta, nie sądzę że to był pomysł Kota , chyba ktoś "mądrzejszy" go wylansował?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:48)
    Gdymy Pan Łysańczuk nie był zastępcą- jakie bymial szanse?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:44)
    Miasto potrzebuje zmian i transparentności oczywiście są ludzie którym podobają się obecne układy jednak tylko Marcin Duszek jest nadzieją na lepsze!!!nie chcemy tu Kotów i Stefaników!!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:43)
    Jak można wybierać na burmistrza kandydata który bywa w Międzyrzecu bo tu ma biznesy ale nie mieszka. Funkcje burmistrza też by tak sprawował? To by była marionetka sterowana centralnie przez PIS. Obiecać Panie Duszek można wszystko! Miasto ma długi bo w mieście coś się robi - inwestycje, projekty i potrzeba do wszystkiego wkład własny. Ale widać jak z roku na rok coś się zmienia w mieście na plus. Nie da się tego słuchać co Pan proponuje dla miasta bo to są bzdury! Jakieś Trójmiasto i wszystko za darmo, drugi basen&aquapark, tunel pod torami! Czy Pan się orientuje jakie są koszty utrzymania jednego basenu? A miasto stać na dwa? I wszystko ma być za darmo? Czy Pan chce by miasto splajtowało a dług zamiast spłacać zwiększy się kilkukrotnie przy takim burmistrzu jak Pan! Dużych miast nie stać na inwestycje typu tunel pod torami a Międzyrzec ma być stać?! Ale papier wszystko przyjmie! Nikt Ci tyle nie da co ja Ci obiecam! Zejdźmy na ziemię! Wolę Łysańczuka bo widać że robi dobrą robotę w Międzyrzecu! Może popełnia błędy bo nikt nie jest nieomylny, szczególnie ten kto coś robi! W Międzyrzecu widać progres! Wystarczy popatrzeć jak wygląda biblioteka, kino, pałac, park, Żwirownia. Z roku na rok Międzyrzec zmienia się na lepsze. Wolę by miasto dalej rozwijał Łysańczuk niż Duszek. A tym ślepym co tego wszystkiego nie widzą proponuję wizytę u okulisty!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:37)
    Uczciwi mieszkańcy miasta będą głosować na Duszka , frajerzy na Łysańczuka, nie chcę burmistrza którym ktoś steruje Duszek jest kandydatem mieszkańców miasta!!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:33)
    Wszystkie filmiki nakręcone przez Duszka widać że są na siłe. Ten nieszczery wyraz twarzy… Nie popieram takiego omamiania starszych biednych ludzi. Dla mnie jest to niesmaczne.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:30)
    Palma to juz mu dawno odbiła.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:27)
    Na 100 procent po wygranej palma mu odbije już po całości.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:25)
    Jaki ktoś ma interes żeby promować kogoś takiego jak Łysńczuk? kto stoi za tm przeciętnym urzędnikiem bez przeszłości który nic ale to nic nie osiągnął samodzielnie
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:23)
    Fatum los przeznaczenie
    Żal mi ludzi, którzy dali się omamić Duszkowi. I teraz bezmyślnie go wspierają, wypisując żalosne komentarze kopiuj wklej gdzie tylko się da. Wszyscy podzielicie los księdza. Tak wam ta współpraca wyjdzie na dobre… nie polecam współpracy z Duszkiem.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:22)
    Czy administrator odciął komentarze,jeszcze nie ma ciszy wyborczej ,któremu kandydatowi ten portal sluzy
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:18)
    Komu tak na prawdę zależy żeby miasto miało nieudolnego burmistrza jaki był by Łysańczuk?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:17)
    Czy mi się wydaje, czy Duszek przyznał się publicznie do budowy parkingu na sąsiedniej działce, bez zgody jej właściciela?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:15)
    Komu zależy żeby człowiek skrajnie nie nadający się na stanowisko decyzyjne bez właściwych cech i predyspozycji został burmistrzem miasta?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:13)
    Duszek to wszedzie widzi spisek. Wszyscy przeciwko niemu. Biedny. W udawaniu świętego to akurat jest dobry.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:12)
    Za panem Pawłem Lysanczukiem stoi większość. W niedzielę ja ujrzycie.
    autor: Gość

    (19 kwietnia 2024 22:11)
    Być może Łysańczuk jest poprawnym urzędnikiem miejskim ale stanowisko burmistrza go zdecydowanie przerasta, komu zależy na tym żeby był burmistrzem miasta?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 22:03)
    Trzeba być na prawdę osobą pozbawioną zasad żeby popierać obecny układ
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:53)
    Znając Duszka, wiem jedno. Jak przegra, a przegra, obrazi się na głosujących, zwyzywa ich i zniknie. A może to i dobrze. Nie będzie byle duch nas straszył.
    autor: Gość

    (19 kwietnia 2024 21:45)
    Czyim jest człowiekiem ten Łysańczuk? kto nim steruje? sam jest beznadziejny ( zobaczcie debatę). Jeśli nie zagłosujemy na Duszka , kto tak na prawdę będzie rządził Naszym Miastem
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:43)
    Duszek bardziej trzymał emocje na wodzy, chwilami to chyba nawet dobrze się bawił, a vice całą debatę siedział wystraszony, z braku argumentów wybuchał agresją i atakował pytających. Na takim stanowisku trzeba umieć trzymać nerwy na wodzy, on tego jak widać nie potrafi.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:42)
    Kto prowadzi tą akademie? Sekretarka?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:41)
    Tylko patologia popiera Łysańczuka
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:39)
    Dość z patologią władzy głosuję na Duszka
    autor: j23

    (19 kwietnia 2024 21:37)
    Łysańczuk to obłuda Głosuję na Duszka (oglądałam debatę)
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:32)
    W punkt gościu 21:28, pozdrawiam.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:28)
    Duszek mnie przekonał w debacie a ta infantylna agresja nie tylko ludzi Łysanczuka ale i jego całkowicie go dyskredytuje w oczach uczciwych mieszkańców miasta . Głosuję na Marcina Duszka , ukróćmy ta patologię!!!!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:25)
    Czy Łysańczuk wziął urlop na czas wyborów czy lansuje się za nasze pieniądze?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:22)
    W pierwszej turze głosowałem na innego kandydata, obejrzałem debatę ten Łysańczuk to tragedia. Głosuję na Duszka!!!!!
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 21:10)
    Wybudował sobie różowy lokal na brzeskiej koło cmentarzy 2 wstyd i hańba, zero empatii w sobie. Tam też parking. Stoi akademia s.... I to jak widać bez prawnie ten parking. Ale życie mu pokarze za to...
    autor: Prawda

    (19 kwietnia 2024 20:58)
    O jaki parking chodzi?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 20:49)
    Buhaa ta okradł kogoś z ziemi, zbudował łamiąc prawo NIELEGALNIE parking. Teraz marne tłumacze tłumaczenie, ta i paczkomat w szczerym polu bez racji bytu! Klamczuszek pinokio! Gdzieś żes był przez te lata rudy!
    autor: Prawda zła duch

    (19 kwietnia 2024 20:48)
    Łysańczuk piszą ludzie z małej litery bo trzeba wcisnąć aż trzy klawisze bo napisać,, Ł,, i nie wszystkim się udaje, tak że bez obrazy :) A tak swoją drogą kandydat to marny.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 20:35)
    Łysańczuk jak Król. Namaszczony, nieomylny, kwalifikacje lepsze od Litwiniuka. Prawie 40 mln dlugu ale wszystko porobione, porobionee wszystko..
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 19:15)
    Duszek to plecie trzy po trzy. Odklejony agresywny typ. Ma wysokie mniemanie o sobie. Zero jakiejkolwiek pokory.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 19:07)
    Knur się odezwał.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 18:26)
    Bo to takie szczury, jak ich idol
    autor: Gość

    (19 kwietnia 2024 18:18)
    Dlaczego ludzie Duszka na siłe piszą z fejk kont?
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 18:17)
    Kto mieczem wojuje od miecza ginie....nie umieścili Duszka na listach bo był zbyt uczciwy a teraz dzięki temu miasto będzie miało bardzo dobrego burmistrza, wierzę, że pokładane nadzieję i nie tylko......w kampanię Łysańczuka przez wrogów Duszka tym razem zawiodą a mieszkańcy nie dadzą się nabrać.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 18:11)
    Debata obnażyła słabość Łysańczuka.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 18:08)
    Debata dobitnie pokazała, że tylko Duszek nadaje się na burmistrza miasta, niestety człowiek który był pchnięty przez "układowy układ Kota" po prostu jest strasznie słaby na to stanowisko, Łysańczuk sromotnie przegrał a Duszek przy tak słabym kandydacie zaprezentował się znakomicie,
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 18:00)
    Panie Duszek, biznes to pana przyszłość. Burmistrzem Międzyrzeca pan nie zostanie. Posłem już nigdy pan nie będzie.
    autor: Gość

    (19 kwietnia 2024 17:28)
    Ach te wybory
    udzie wrzućcie na luz. Oceniacie, czy wstał czy siedział, czy miał czarne skarpetki, czy jasne, czy ładny, czy brzydki, czy klaskał, czy nie klaskał itp. A jakie to ma znaczenie. Najważniejsze jest to, co kandydaci mogą nam zaoferować. Merytorycznie ich oceniajmy. Takie są prawa demokracji, że ktoś wygra, ktoś przegra. A jak już chcecie oceniać zachowanie, to może należałoby przyjrzeć się wyborcom. Zachowanie na sali podczas debaty niektórych osób było bardzo żenujące, zero klasy i kultury. To samo w mediach. Jak można nazwisko nie swojego kandydata pisać z małej litery, to jest dopiero popis kultury osobistej. Także popatrzeć na siebie, a jak nie ma się sobie nic do zarzucenia to za pięć lat kolejne wybory, pole do popisu jest, trzeba starować i zobaczyć jakie to wszystko jest łatwe. A teraz od siebie - jeszcze nie wiem, na kogo zagłosuję, ale uważam, że obaj panowie mają wady i zalety ale mają również duży potencjał do sprawowania funkcji burmistrza. Powodzenia życzę obu panom.
    autor: Ja

    (19 kwietnia 2024 17:27)
    Nie wielu, a kilku. Dlaczego nie odpowiedział Łysanczuk na pytanie- kto podpisał porozumienie w wyniku ktorego zamknieto przejazd? Czemu kierował epitety w kierunku ducha.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 17:15)
    Jaja jak berety.. szkoda ze redakcja jest taka powsciagliwa we wpadkach Łysańczuka.. napiszcie jak to Łysanczuk obraził Radnego. Ludzie slyszeli jak łysanczuk się zapowietrzał i nie odpowiadał na pytania.. skarpetki szarawe.. no ale to jest malo ważne. Malo jest wazne to ze wobec wielu podleglych toczą sie postepowania karne. Ze przyznał o braku kultury w miescie. Dzieci podlasia, chór, orkiestra...
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 17:00)
    Dobrze że wstał z krzesła
    Duszek to się zachować nie potrafi, klaszcze wyzywa smieje sie.. co on wyprawiał na tym krześle. Dobrze że w koncu z niego wstał.
    autor: gość

    (19 kwietnia 2024 16:46)
    Trzeba zmiany
    Pan Paweł nie ma na tyle doświadczenia i obycia co niestety ta debata uwidoczniła. Duszek pod każdym względem wypadł lepiej choćby wstając kiedy zwracał się do widowni odpowiadając na pytania. Niby szczegół a istotny bo to świadczy o szacunku do odbiorcy. Pan Paweł znieruchomiał w tym fotelu ze stresu i nawet nie wykorzystywał czasu maksymalnie na odpowiedź. Te jego odpowiedzi też były bardzo ogólnikowe i mało profesjonalne.Pan Marcin pokazał i udowodnił że konkret, doświadczenie,obycie są po jego stronie a Pan Paweł...no cóż, jakoś nie wierzę w jego możliwości szeroko pojęte.
    autor: Mieszkanka miasta

    (19 kwietnia 2024 16:29)
    Zdziwienie
    Duszek ma tyle lat doświadczenia, a nie poradził sobie z emocjami. Był nerwowy, agresywny i nie potrafił się zachować. Klaskał, próbował wskazywać ludzi do zadawania pytań, śmiał się szyderczo. Jak na tyle lat doświadczenia to klasy nie pokazał.
    autor: gość

    reklama | ogłoszenia | regulamin | kontakt | wersja desktop

    «Weather forecast from Yr, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and NRK»

    Copyright 2020 © Międzyrzec.info
    Lokalny portal informacyjny